Tuesday, May 24, 2011

SYAM KAMIKAZE B'TARUNG NYAWA DGN. SYAITAN?

Alhamdulillah seorang lagi artis Malaysia diberi hidayah oleh Allah supaya tidak hanyut dengan duniawi ni…Siapa tak kenal Sham Kamikaze, seorang gitaris hebat. Kehebatan beliau dalam dunia seni 1 ketika dahulu sehinggakan diberi pengikhtirafan menggunakan tandatangan beliau di setiap gitar berjenama Fender, antara jenama gitar yang mantap dan disukai peminat instrument alat muzik ini.

Memang seronok jika diberi peluang untuk berubah dan diberi taufik hidayah oleh Allah…kadang-kadang kita takkan tahu sesuatu yang berlaku pada kita merupakan satu titik tolak pada kita untuk berubah dari buruk kepada yang lebih baik. Tapi dari apa yang dilihat melalui video tersebut memang hidayah itu sesuatu yang tak dijangkakan. Akan tetapi kita kena berusaha dan selalu berdoa kepada Allah untuk diberi petunjuk dari Allah ke jalan yang lurus.

Sham Kamikaze tampak kelihatan berusaha untuk berubah. Dahulu beliau pernah dilihat pakai subang dan gelang namun apabila ditegur bahawa ianya haram, beliau mencari sebab utama tentang tindakan beliau itu lalu terus meninggalkannya. Itulah usaha ke arah hidayah dari Allah untuk menjadi insan yang lebih baik. Tidak berada di takuk yang lama, dan tidak menangguh segala kebaikan yang kita lakukan.

Sama-samala kita berusaha untuk berubah. Menadikan pengalaman Sham Kamikaze sebagai contoh sebab kita takkan tahu macam mana penamat hidup kita. Jadikan kejahatan sebagai tauladan untuk kita menjadi seorang yang lebih beriman. Namun, jangan pula apabila kita telah bermula dengan ketaqwaan,akhirnya mati dalam kekufuran akibat tertipu dengan hasutan syaitan.

Berikut adalah Video Eksklusif Sham Kamikaze. Lihatlah dan hayati dengan baik.






0 comments:

Pencinta Islam 1

Pencinta Islam 2